Öt nap Nizzában
GTTP 2018, Nemzetközi diák- és tanártalálkozó

Miután a hazai fordulót megnyerte csapatunk, mi képviselhettük hazánkat, városunkat, gimnáziumunkat az idei GTTP Research Awardon a franciaországi napfényes Cote d’Azur-ön, Nizzában.

2018. december 1-jén, szombaton reggel fél nyolckor indultunk el Sárvárról Bécsbe. A repülőtéri becsekkolás után egy kellemes kávé mellett vártuk, hogy felszállhassunk a gépre. Repülés közben az ablakból az Alpok hófödte csúcsait és a tenger vizén megcsillanó napfényt csodálhattuk meg.

Nizzába érve a tüntetések miatt a buszközlekedést, sajnos, nem tudtuk használni, ezért egy hosszú séta után vonatra szálltunk, hogy eljussunk a négycsillagos Le Meridián hotelbe. A szállodába érve megkaptuk szobáinkat, és miután a további kilenc ország képviselői is megérkeztek, elindultunk egy hagyományos olasz pizzériába vacsorázni. Az óriási pizza elfogyasztása előtt a szervezők kijelölték a másnapi kincskereső túrához a csapatokat. Én egy nagyon barátságos csapat tagja lettem, melyben egy brazil, kínai, tanzániai, dél-afrikai és egy jamaikai diák volt rajtam kívül. A vacsora után szabad program következett, majd az utazás fáradalmait szállodai szobánkban pihentük ki.

Másnap reggel Monaco volt az úticél. Itt a csapatoknak önállóan kellett megkeresniük a csodás műalkotásokat, szobrokat. Az én csapatomnak az első "kincset" nem sikerült megtalálni – egy félórás eltévedés után sem –, de legalább sok szép képet készítettünk. Zsófi tavalyi résztvevőként Viktor tanár úr segítője volt ebben a versenyben. Ezután ismét szabad program következett, amely során a hercegi palotát néztük meg a történelmi óvárosban. Visszaérve Nizzába a csapatokkal ismét elmentünk vacsorázni.

Harmadik és negyedik nap zajlottak a prezentációk az Amadeus nizzai high-tech központjában. Mi hétfőn adtunk elő projektünket, amelyben az általunk tervezett turisztikai applikációt, az EX-App-ot mutattuk be. Előtte nagyon izgultunk, de miután sorra kerültünk a hongkongiak és a tanzániaiak után, hamar megnyugodtunk. Kaptunk pár kérdést is, és mindent összevetve úgy éreztük, nagyon jól sikerült előadásunk. Ebéd után még két prezentációt (Írország, Jamaica) hallgathattunk meg. A negyedik nap öt gazdasági nagyhatalom (Brazília, India, Kína, Oroszország, Dél-Afrika) turisztikai projektjét néztük végig, melyek igazán érdekesek voltak. Visszaérve a szállodába már készülődhettünk is a Gálaestre.

A Michelin csillagos séf által készített ételek nagyon finomak voltak. Mikor az oklevél átadására került a sor, közösen kellett elénekelnünk egy magyar dalt. Mi a Tavaszi szél vizet áraszt c. népdalt választottuk. Csodás hangunk volt. :) Az est zárásaként elbúcsúztunk egymástól. Másnap már csak a hazautazás volt hátra.

Kívánjuk a következő utazás és turizmus tantárgyat tanuló diákoknak, hogy használják ki a program nyújtotta lehetőségeket, mert ez egy életre szóló élményt adott számunkra. Végül, de nem utolsó sorban szeretnénk megköszönni a nemzetközi és hazai partnerek támogatását, valamint Horváthné Tischler Noémi tanárnő és Vígh Viktor tanár úr segítségét.