« 2024. április »
H K Sz Cs P Sz V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
Tinódi Gimnáziumért Alapítvány Kréta - elektronikus napló High-tech Biolabor
A+ A-
Erasmus+ előkészítő látogatás Valenciában

Szijártóné Lepsényi Ildikó kolléganőmmel 2023. 10. 24-29. között jártunk Spanyolországban, hogy előkészítsük a diákok márciusi utazását. 12 diák és 2 kísérő tanár 2024. 03. 17-24. között fog egy hetet eltölteni Valenciában, melynek során az IES Salvador Gadea iskola tanulóival közösen egy projektben vesznek részt.

Vizkeleti Erika volt a három nap során a segítőnk. Erika iskolánk egykori tanulója és már közel 30 éve él Spanyolországban. Saját autójával vitt el bennünket az IES Salvador Gadea nevű iskolába, mely a belvárostól mintegy félórányira található városrész középiskolája. Erika az iskola angoltanára. Segített eligazodni az iskolában, összeismertetett bennünk a vezetőség és az Erasmus team tagjaival, valamint azokkal a kollégákkal, akik majd a diákok projektjében is részt fognak venni. A spanyol kollégával zajló és a projekt dokumentációs feladataival kapcsolatos megbeszélésen tolmácsolt. Aktívan részt vett azon a megbeszélésen, ahol a tanulói mobilitás tematikájának, ill. a közös projektmunka és a tanórán kívüli közös programok tervezése zajlott. Nagy hangsúlyt fektetett Valencia kulturális értékeinek a bemutatására, segített a szállás lefoglalásában.

Az első nap alkalmunk volt megismerni az iskolát, annak szervezeti felépítését és képzési struktúráját. Beszélgettünk két kollégával, akik megmutatták az osztálytermeket, bemutatták, milyen képzések folynak náluk. Világossá vált számunkra a spanyol tanulók napirendje, az oktatási és vizsgarendszerről is hasznos információkat kaptunk.

Az Erasmus team tagjai bemutatták, hogy milyen utazásokban vettek eddig részt, milyen válogatási szempontok szerint döntik el a mobilitás résztvevőinek személyét. Információt cseréltünk a szükséges dokumentumokról.

Egy angol óra meglátogatása után Erika segítségével felkerestünk egy lehetséges szálláshelyet, majd spanyolul egyeztetett telefonon. Ígéretet kaptunk arra, hogy a tulajdonos emailben küldi a részleteket.

Második nap 2 angolórát látogattunk meg, valamint angol nyelven megbeszéléseket folytattunk azokkal a kollégákkal, akik a diákok közös projektjében vesznek majd részt. Ötleteket cseréltünk azzal kapcsolatban, hogyan lehetne az órarendet a majdani ottlétünkhöz igazítani, milyen kérdések mentén készüljenek mindkét iskola diákjai a választott (bevándorlás) témából, milyen órákat látogathatunk, milyen közös programokat tudunk szervezni a spanyol diákokkal közösen.

Márciusi kinttartózkodásunk a híres Fallas ünnepség idejére esik, erről is sok információt kaptunk, ill. jó tanácsokat, hogyan készüljünk ezekre a napokra, milyen előzetes információszerzésre lesz szükség diákjaink részéről.

A két nap során sikerült a legtöbb kérdést megbeszélni, de szükség lesz majd a tanulói mobilitás előtt is további egyeztetésekre, pontosításokra.

A délelőtti iskolai programok után, valamint a 3. napon az alábbi nevezetességeket látogattuk meg:

Művészetek és tudományok városa komplexum

Katedrális és harangtorony

Llotja de la Seda (Selyembörze)

Carmen városrész

Ruzafa negyed

Plaza del Ayuntamiento

Torres de Serranos

Turia Garden

Mercado Central de Valencia,

Plaza de la Reina

Plaza de la Virgen

Basilica de la Virgen de los Desamparados

Plaza del Ayuntamiento

A tanulók előzetes készülése során szükség lesz arra, hogy az ország politikai és kulturális életének főbb pontjairól, ill. neves személyiségeiről információt szerezzenek, hiszen különben nehéz lesz értelmezniük a Fallas bábuit.

A spanyol diákokkal közös tevékenységek során városunkat, iskolánkat bemutató videókat vagy előadásokat fogunk készíteni. Mivel van az iskolának egy rockzenekara, közös éneklésre is készülünk.

Tervezzük Valencia közlekedésének, gasztronómiájának, nevezetességeinek előzetes feldolgozását, hogy könnyebben eligazodjunk majd a mobilitás során.

A közös projekt során a migráció jelenségét kívánjuk megvitatni a spanyol diákokkal közösen, ehhez a diákok 3 fős csoportokban előzetes kutatást végeznek, majd eredményeiket ismertetik spanyol társaik előtt. Közös vita során meg is tudják beszélni személyes tapasztalataikat, lakóhelyük, országuk álláspontját, a média hatását.

Az előkészítő látogatásunk sikeres volt, mivel felfedeztük a belvárost, megismertük azokat a helyeket, ahol a diákokkal is mozogni fogunk. Sikerült szállást találni, aminek nagyon örültünk, mivel a korábbi levelezések során sok elutasítást kaptunk.

A partnerintézményben szívesen fogadtak bennünk, minden segítséget megadtak a tanulói mobilitás előkészítéséhez. Rengeteg információt kaptunk az iskoláról, a tantestületről, a diákokról, és órákat is látogathattunk.

A spanyolok kiskoruktól tanulnak angolul, de sokan nem vagy csak nehezen kommunikálnak ezen a nyelven. A város gyönyörű, biztonságos, az emberek barátságosak. Az október végi nyárias melegben a város pezsgett az élettől.

Némethné Rádl Krisztina
igazgató, angol szakos nyelvtanár