BEST OF ENGLAND
avagy Angliában jártunk

Idén szeptemberben alkalmunk nyílt arra, hogy a világ egyik leggazdagabb történelmi múltjával rendelkező országába nyerhessünk bepillantást. Iskolánk egy budapesti utazási irodával együttműködve tette lehetővé számunkra, hogy részt vehessünk ezen – a már hagyománnyá vált – angliai tanulmányi úton.

Az első nap már reményekkel töltött el minket, ugyanis verőfényes napsütésben hagytuk el országunkat, majd kezdetét vette a majdnem két napot magába foglaló utazás. Első megállónk Felső-Ausztria fővárosa, Linz volt, ahol megtekintettük a szemet gyönyörködtető barokk főteret. Nem messze a főtér központjától található a szintén barokk stílusú Alter Dom. Az éjszaka folyamán a következő országokat érintve utaztunk: Németország, Hollandia, Belgium, Franciaország.

Másnap reggel már közel voltunk a célhoz. A Csalagúton át, 40 méterrel a La Manche csatorna alatt utaztunk, ami nagy izgalommal töltött el mindenkit. Hamarosan angol földre léptünk! Első állomásunk a doveri fehér sziklákhoz vezetett, ahol lesétáltunk a tengerpartra, képeket készítettünk, felfrissültünk a szabadban a hosszú utazást követően. Aznap még felfedeztük Canterbury-t, majd estefelé bevásároltunk magunknak az első pár napra, elvégre önellátók voltunk. Estefelé elfoglaltuk szálláshelyünket a kenti Allhallows Holiday Parkban. Egy igazi kincskereső expedíciónak tűnt a házaink megtalálása a hatalmas területen.

Az első két napon felfedeztük London turistacsalogató látványosságait, műemlékeit és múzeumait. Megcsodálhattuk a Parlamentet, a Big Bent, a Buckingham Palotát, felülhettünk a London Eye-ra. Gyalogtúránk során a St. James Parkban pihentünk meg, ahol mindenki a mókusokat kergette. Sétáltunk a híres kínai negyedben, a Trafalgar téren, a Piccadilly neonfényei alatt, a Covent Gardenben és vásároltunk az Oxford Streeten. A lányok kedvenc boltjának az alacsony árairól ismert Primark ruhaüzlet bizonyult. A történelem és képzőművészet leghíresebb alkotásait tekinthettük meg a National Gallery-ben és a British Múzeumban. Minkét helyen kaptunk egy 13+1 kérdésből álló feladványsort, melynek segítségével kellett végigjárnunk az épületeket. Sokkal érdekesebb volt így elmerülni a művészetekben, mint céltalanul bolyongani a négy fal között.  A csapatokba verődés után kezdetét vette az egy héten át tartó versengés. Ez egy nagyon jó ötlet volt az idegenvezető részéről, mindenkinek tetszett a kis házi verseny, melyben a „tanerő” is képviseltette magát. A második londoni nap végén testközelből fotózkodhattunk napjaink legnagyobb sztárjaival Madame Tussaud panoptikumában, ahol szintén betekintést nyerhettünk a Viktória korabeli Anglia életébe, illetve egy 4D-s filmet is megtekinthettünk a Marvel kiadó szuperhőseiről. A legnagyobb izgalmat azonban kétség kívül a horror kamra váltotta ki mindenkiből. Többen sikongatva értek át a sötét, hátborzongató alagúton.

A következő két napban Dél-Anglia vidéki látványosságai kerültek sorra. Feltártuk az ősi múltat Avebury gyógyító erejű szikláinál és a Stonehenge-nél, amelyet még misztikusabb légkör övezett, mint amit valaha a filmeken keresztül láthattunk. Volt szerencsénk egy fél napot eltölteni a festői Brighton városában is, ahol megtekinthettük IV. György királyi palotáját, a Royal Paviliont. Azután sétáltunk a tengerparton, valamint megkóstoltuk a méltán híres „fish and chipset,” mely minden angol kedvenc eledele. Élményeinket összegezve, elmondhatjuk, hogy nem hiába hívják a várost az angol Riviérának. Szemet gyönyörködtető a móló és a kavicsos tengerpart látképe.

Fényképek

Többek között a futballrajongóknak kedvezett az ezt követő program. A harmadik, egyben utolsó londoni napunk első állomása a Chelsea futballcsapat otthonába vezetett minket. A City-ben található Stamford Bridge egy monumentális építmény, amely több mint 40000 rajongó befogadására képes. Egy élménygazdag, interaktív stadiontúrában volt részünk. Fényképezkedhettünk a konferenciateremben, az öltözőkben, a pálya szélén, a lelátókon, illetve a körút legvégén meglátogattuk a csapat múzeumát is. Ezután pedig újra a történelem kapott főszerepet: a Tower tornyai adtak részletes beszámolót a falai között élt királyokról, királynőkről, a kor népének mindennapjairól, az itt zajlott kivégzésekről (a leghíresebb Boleyn Anna emlékhelye), harcosokról és fegyverzetükről, a királyi ékszerekről, stb. A Tower híd előtt, illetve azon áthaladva még mindenki elkészíthette az utolsó képeit Londonról, majd a buszra felszállva búcsút intettünk a fővárosnak.

Az utolsó, Angliában eltöltött napunkon ellátogattunk Boleyn Anna szülőhelyéhez, a Hever Castle-ba, ahol a kis, családias kastély megtekintése után kedvünkre barangolhattunk az udvar sövénylabirintusai, fás-rétes területei között. Kétség kívül a legviccesebb látnivaló a vizes labirintus volt, ahol nem mindenki úszta meg szárazon.

Hazafelé Belgium ékszerdobozában, Brugge-ben álltunk meg néhány órára, ahol mindenki kóstolhatott, illetve vásárolhatott eredeti belga csokit, pralinét. Elköszönve Belgiumtól, Hollandián és Németországon át utaztunk az éjszaka folyamán. Másnap reggel megtekintettük a melki apátságot, annak gyönyörű udvarát, illetve a belső templom egy részébe is betekintést nyerhettünk.

Összefoglalva, nagyon tartalmas hetet tölthettünk el Angliában, valamint az utunk során érintett országokban. A többiek nevében is nyugodtan állíthatjuk, hogy egy életre szóló élményben volt részünk. Új barátságok szövődtek, jobban megismertük iskolatársainkat, tanárainkat. Szerencsésnek érezzük magunkat, hogy egy ilyen remek csapattal éltünk át megannyi élményt. Ami a nyelvtanulást illeti, lehetőségünk volt tudásunkat mindennapi környezetben gyakorolni, fejleszteni. Az egyes látványosságoknál kapott magnós idegenvezetés segítségével is rengeteget fejlődtünk. A 8. napon már kezdtük úgy érezni magunkat, mintha valódi „Englishmen-ek” lennénk.

Végezetül hadd köszönjük meg kísérőinknek: Sárvári Anita, van Waardenné Csete Ildikó, illetve Molnár Gáborné tanárnőknek a kíséretet és sok segítséget. Reméljük, hogy a következő években is lehetősége lesz a diákoknak egy ilyen úton részt venni, mert - nekünk bárki elhiheti- erre az útra örökké emlékezni fognak!