Innovációk a turizmusban
GTTP nemzetközi pályázat győzteseinek beszámolója

A GTTP nemzetközi pályázatának idei témája "Innovációk a turizmusban" volt. Az eddig elért sikereket megismételve 2012-ben is a Tinódi Gimnázium diákjai büszkélkedhettek a győztes címmel, név szerint: Czeglédi Bence, Gyuricza Vivien, Horváth Jennifer, Müller Jennifer és Károlyi Bettina. A nemzetközi találkozón, Monacóban két fő képviselhette Magyarországot, így Vivient és engem ért ez a hatalmas megtiszteltetés.

Utazásunk november 17-én vette kezdetét. Bécstől Nizzáig, első repülőutunk alkalmával megtapasztalhattuk a felhők felett húzódó végtelen kilátást, majd vonatra szállva eljutottunk Monaco nevezetes és mesébe illő tengerpartjára. Kissé fáradtan, nehéz bőröndjeink társaságában tettük meg az első partmenti sétát a Le Meridien Beach Plaza felé.

A bejelentkezés után hatalmas meglepetés várt ránk, hiszen tengerre néző szobánk erkélyéről csodálhattuk a tenger hullámait éjjel-nappal. Kis pihenést követően elindultunk felfedezni Monacót. A gyönyörű épületek, a luxusautók, az utcák virágos illata, a pálmafák, az emberek személyisége és vendégszeretete azonnal szívünkbe lopta magát.

A következő két napon lehetőségünk nyílt részt venni közös programokon a többi országból érkezett diákkal. Egymás kultúrájának és szokásainak megismerése során rengeteg élménnyel gazdagodtunk, s a városnézéseknek köszönhetően összetartó csapatok, barátságok alakultak. A keddi és szerdai napot a szervezők a prezentációk bemutatására szánták. Kedden hat csapat előadását tekinthettük meg, melyek között a miénk is helyet kapott. Öt fős csapatunk a Sárvári Gyógy- és Wellnessfürdő innovációit dolgozta fel, mellyel nagy sikert arattunk, majd másnap a maradék öt csapat prezentációját hallgathattuk végig.

Ezen az estén egy díszvacsorán ismerkedhettünk meg a GTTP neves szponzoraival. Ez a vacsora méltó és emlékezetes zárása volt e felejthetetlen időszaknak mindannyiunk számára. November 22-én, csütörtökön fájó szívvel, de búcsút kellett vennünk a helytől és újdonsült barátainktól. Nehéz volt az elválás, de mindketten reméljük, hogy a jövőben még lehetőségünk adódik egy vagy több monacói sétára s újabb emberek megismerésére.

Végül, de nem utolsó sorban szeretnénk köszönetet mondani a GTTP szponzorainak, felkészítő tanárunknak, Vígh Viktornak és iskolánk minden tanárának, akik hozzájárultak sikerünkhöz.

Károlyi Bettina
12.B osztályos tanuló

2012. december 12-én a Spirit Hotelben tartotta utolsó ülését a Sárvár Tourist & TDM Nonprofit Kft., ahol Bettina és Vivien a városvezetés, a szállodák igazgatói és a város turisztikai szakemberei előtt is bemutatták angol nyelvű monacói prezentációjukat. A résztvevők külön megköszönték a lányoknak, hogy a Sárvári Gyógy- és Wellnessfürdőt választották témájukként, mellyel méltó módon képviselhették Magyarországot, Sárvárt és a Tinódi Gimnáziumot ezen a rangos nemzetközi találkozón!