12.A osztály
Osztályfőnök: Csikós Györgyné
Létszám: 24 fő

Adorján Tamás, Ankus Tünde, Bajnok Bendegúz József, Béres Chiara, Boda Stefánia, Góczán Tamás, Horváth Gergő Gábor, Horváth Márk, Kassai Jennifer Ildikó, Komáromi Anita, Kontó Edit, Molnár Dániel József, Nagy István, Németh Diána, Németh Márk, Németh Richárd, Pártli Máté János, Pócza Gergő Richárd, Szabó Annabella Anett, Szabó Brigitta, Szabó Jennifer, Tar Bálint, Tóth Kitti, Viszket Nikolett

Jeles: Komáromi Anita

Tantárgyi dicséretek

Rajz és vizuális kultúra: Komáromi Anita, Szabó Jennifer, Viszket Nikolett
Testnevelés: Adorján Tamás, Tar Bálint

Nem kell magyaráznom senkinek, hogy mit is jelent diákként kiszakadni a családból, és az osztálytársakkal, tanárokkal egy-két napot eltölteni valahol máshol és másképp, mint ahogyan megszoktuk.

Az idei évben ismét részt vettünk osztályfőnökünk, Csikós Györgyné Edit néni mellett a hely, az utazás, a programok, a látnivalók kiválasztásában. Már az év elején kiszemeltük a Balatont és környékét, hiszen 2 évvel ezelőtt is nagyon jól sikerült ott az osztálykirándulás. Saját véleményem szerint ott kezdett igazán összekovácsolódni az osztály. Az év során egyre több helyszín merült fel, majd Balatonfüred mellett döntöttünk. Az utazást vonatozással oldottuk meg, 3 átszállással oda-vissza. Mi mást mondhatnék, egy élmény volt! Az iskola vezetőségének jóindulatából május 23-án, csütörtökön reggel kezdhettük meg a kirándulást, persze az órákat be kellett pótolnunk más időpontokban.Úgy gondolom az osztálytársaim nevében beszélek: megérte.

8:27-kor indult Sárvárról a vonatunk, majd az első átszállás Bobán történt. A 15 percnyi várakozási időre a következő vonat késése miatt még 40 percet rá kellett számítani. De ez a kis probléma nem törte le sem a kedvünket, sem a hangulatunkat. Szerencsére a következő helyszínen bevárt minket a 3. vonatunk, az átszállás Ukkon történt. Majd Tapolcán több mint 1 óra pihenőnk volt az utolsó vonatra szállásunk előtt. Sikerült még ezt is tartalmasan eltöltetünk sok nevetés közepette. Durván 4 órával a sárvári elindulás után megláttuk a Balatonfüred táblát. A sok üldögélés után egy kis séta következett a szállásig, mely a vasúttól gyalog körülbelül 20 percnyire volt.

A BalatonTourist Füred Kemping szállásolt el minket. Nagyon jó helyünk volt, az egész osztály egy részre került 3-4 fős szobákba elosztva, alig 50 méternyire a Balaton vizétől. Az eredeti tervek szerint a lepakolás után indultunk volna egy kis városnéző túrára, de a hely hangulata és panorámája miatt későbbre toltuk, és beszélgetéssel, sétálgatással töltöttük el az időt a szálláson. Késő délután indultunk be a sétálóutcára, mely körülbelül 10-15 percnyire volt a szállásunktól. Itt megnéztük a kikötőt, a  Tagore sétányt, és egy étteremben ettünk is egy jót, majd visszaindultunk a kempingbe. Az este nagy része az erkélyre kiülve telt el, sok nevetgéléssel, és hülyéskedéssel együtt.

Másnap reggel kissé nyúzottan, de jó hangulatban keltünk és hagytuk el a szállást. A csomagok cipelésének nagy részét szerencsére megúsztuk, mert a helyi kis-vonat sofőrje még csütörtökön felajánlotta, hogy eljön értünk a szállásra, majd a sétáló utca végén a végállomásánál tesz ki minket. 10 órára volt időpontunk tárlatvezetésre a Jókai Mór Emlékházban. Ez az országban szinte egyedülálló író-ház bepillantást engedett számunkra a Jókai család füredi mindennapjaiba, felidézte társasági életük hangulatát. Jókai Mór az 1870-ben épült villájában írta a máig talán legnépszerűbb regényét, Az arany ember című művét, és rengeteg más, a Balatont népszerűsítő novellát, hírlapi cikket. Látogatásunk során Jókai íróasztalát, kézzel faragott elefántcsontszobrait, felesége ruháit, legyezőjét is megtekinthettük. A Jókairól szóló érettségi-tételhez sok érdekességet és segítséget kaptunk abban az 1 órában, melyben végigjárhattuk a ház minden zegzugát. Innen visszamentünk a sétálóutcára, és szabadidő alatt körülnézhettünk a további nevezetességek között, és a kirakodóknál egy kis emlék és ajándék vásárlására is volt időnk, valamint mindannyian megebédeltünk a hosszú hazaút előtt.

A városi kis-vonattal mentünk el a nagy vonatig, mellyel Balatonfüred további látnivalói mellett haladtunk el. A vasútállomástól még egy hosszú utazás várt minket 3 átszállással Tapolcán, Ukkon és Celldömölkön Sárvárig. Ám ez már meg sem kottyant nekünk, a végére nagyon belejöttünk a vonatok váltogatásába.

Tartalmas és nagyon jó kiránduláson vehettünk részt, mely talán még az eddiginél is jobban összehozta a csapatot, és a lehető legjobban összekovácsolódtunk tőle. Az osztály nevében ezúton is meg szeretném köszönni kísérő tanárunknak Hőbérné Kacsa Cecíliának és osztályfőnökünknek, Csikós Györgyné Edit néninek, hogy szabadidejüket ránk áldozták, és elkísértek minket erre az élmény dús, fantasztikus balatoni kiruccanásra! Reméljük, jövőre is hasonlóban lehet részünk.  :)