Negyedik túra - Bakony

Időpont

2003. szeptember

Résztvevők

Mészáros Richárd 11.N, Büki Albert 11.N, Kirschner László 11. N, Simon Ferenc 12.C, Szalai Erika 12.C, Fülöp Ákos, Incze Péter, Székely Nóra, Vígh Viktor

Útvonal

Sárvár-Várpalota-Tés-Csesznek-Veszprém-Sárvár

Részletes útvonal turistajelzésekkel

Tésről K+ a KO-ig, majd a K jelen a K-en Bakonynána felé. Bakonynánáról busszal Dudarra. Dudarról a P jelzésen az Ördög-árkon keresztül A Cseszneki várig Csesznekről Z, majd Z jelzés a Kőpince forrásig. A forrástól a P jelzésen a Porva-Csesznek vasútállomásig a Cuha-völgyében.

Védett területek

Balatonfelvidéki Nemzeti Park

Képek

Túlélőtúra - Bakony

Élménybeszámoló

A gyalogtúra Tésen indult, ahol a lemenő Nap fényében megcsodálhattunk a Tési -fennsík két gyönyörűen rendbe rakott szélmalmát. Tésről sötétben, lámpa mellett keresgéltük a jeleket a fán. Szerencsére megtaláltuk a Vadalmás-forrást. A sátorverés után vacsi következett, majd alvás. Már aki tudott, ugyanis a hajnal igen csípős volt kb. 3-5oC, közben mindenféle erdei állat ott "üvöltözött" a sátraink előterében (legalábbis mi így érzékeltük). A reggeli didergést, mosakodás helyetti vakarózást (egy csepp víz nem volt a forrásban, sőt az egész hegységben), felváltotta az ámulat, hiszen a Bakony egyik legszebb szurdoka, az ún. Római-fürdő mellett sátraztunk. Rövid kajálás után gyaloggalopp Bakonynánán át Dudarra. Az utunk során Dudar és Csesznek között több látnivaló is akadt. Ezen a turistaútvonalon lehet elérni az Ördög-árkot (szurdokvölgy), a hasonló nevű barlanggal, amely a Bakony legnagyobb barlangja. A Cseszneki vár alatt, egy útszéli csapnál mosakodtunk először! A további gyaloglásra inkább a horror kifejezés az, ami leginkább ráillik. Először is, véresre törte több ember lábát a bakancs. Másodszor, véletlenül letérve a jelzésről, (ami sötétben könnyen előfordul) egy igen sűrű erdőben próbáltuk a helyes irányt megtalálni. Persze földrajzos tanárként így fogalmazok, de a diákok ott a helyszínen az eltévedtünk kifejezést használták. Akkor már néhányan annyira elfáradtak, hogy legszívesebben, ott a dzsungelben sátrat vertek volna. Hála Istennek kis keringő után megtaláltuk a Kőpince-forrást és a pihenőhelyet, egyszóval a Kánaánt (működő forrás, sátorhely, tűzrakó, csillagos égbolt). Az utolsó nap a Cuha-patak áttörése (szintén egy szurdok) mentén értük el a vasútállomást.