Második túra - Bükk

Résztvevők

Nagy Péter 12.N, Fülöp Ákos 12.N, Incze Péter 11.N, Vígh Viktor

Útvonal

Sárvár-Budapest-Füzesabony-Eger-Szilvásvárad-Felsőtárkány-Eger-Füzesabony-Budapest-Sárvár

Részletes útvonal turistajelzésekkel

Szilvásvárad buszmegállótól a Z a Fátyol-vízesesésig, majd, Zr az Istállóskői -barlanghoz. Tovább a Zr a Istállós-kőig. Kis-hegynél K+, majd újra a Zr és Z az Őserdőig. Az Őserdőnél nyugatra K majd Z a Simakői-barlanghoz. A barlangtól Z a Toldi-kapuig és onnan végig K+ a Stimecz-ház kisvasúti állomásiág. Kisvasúttal Felsőtárkány, onnan busz Egerbe.

Védett területek

Bükki Nemzeti Park

Képek

Fényképalbum

Élménybeszámoló

A túra mottója: barlangos túra, avagy menekülés a hegyről. Kora délután indultunk Sárvárról és kb. este tízre értünk Szilvásváradra. Sötétben lámpafény mellett jutottunk el az Istállóskői-barlanghoz. A túrára nem vittünk sátrat, mert a barlangban terveztük a szállást. Miután kényelmesen elhelyezkedtünk a hálózsákokban elkezdett esni az eső. A barlang bejárata felerősített minden hangot. Így olyan volt mintha a barlangban esett volna, sőt a szarvasok a barlangban bőgnének. Az este nagyon hideg volt. (Tapasztalat: a barlangban alváshoz is kell sátor, vagy nagyon jó hálózsák.) Reggel meggémberedve vizet vettünk a Szalajka-forrásból és elindultunk a túrán. A szemerkélő hideg, jeges esőben sem fáztunk felfelé. Ez volt talán a legkeményebb kaptatónk a túlélőtáborok során. Mire szétizzadva felértünk, fent 2 C fogadott bennünket. Nem volt időnk pihenni, menni kellett tovább, mert nagyon fáztunk. Az, hogy látni fogjuk Magyarország egyik legszebb erdőfoltját az ún. Őserdőt erőt adott. Az Őserdőt már kb. 150 éve nem művelik. Gyönyörű bükkerdő, óriásfák, kidűlt odvas törzsek. Sajnos (vagy hála Istennek) az erdőt lezárták, csak külön engedéllyel látogatható. Nekünk ilyen nem volt így ez a látnivaló kimaradt. A hideg elől egy újabb barlangba, a Simakőibe menekültünk. Ez akkora volt, hogy négyen éppen befértünk. A gázfőzővel melegítettünk ebédet. Közben mellesleg majdnem magamra gyújtottam vele a ruhám. A srácokon ekkor már látszódtak a kimerültség jelei. Nem volt megfelelő felszerelésünk, így úgy döntöttem a legrövidebb útvonalon visszamegyünk Egerbe. Hosszú monoton úton elértük a felsőtárkányi kisvasút felső megállóját. Itt végre mákunk volt. Elcsíptük az utolsó napot, amikor még ment a vonat. A fülkékben fűtöttek, és még volt egy óra az indulásig. A kellemes meleg elnyomott bennünket. Mire felébredtünk, már zötykölődtünk Felsőtárkány felé. A kocsma melegéből már láttuk rosszul döntöttünk. Kisütött a Nap a hegyen! Akkor már mindegy volt. Megfutamodtunk! Aznap este Egerben Incze Pepééknél aludtunk. Másnap a Szépasszonyok-völgyében, ragyogó napsütésben egy pohár borral ért véget a túránk. Azért így is igen szuperül sikerült, jó élményekkel utaztunk haza.