« 2021. március »
H K Sz Cs P Sz V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
Tinódi Gimnáziumért Alapítvány Kréta - elektronikus napló High-tech Biolabor
A+ A-
2011-2012

A 11.B osztály csapataA Tinódi Gimnázium és Idegenforgalmi, Vendéglátói Szakképző Iskola egyik legérdekesebb és legszórakoztatóbb eseménye a minden évben megrendezésre kerülő műveltségi vetélkedő. Az ebben a formában megrendezett verseny hagyománya már egy évtizedre tekint vissza és három fordulóból áll: idegen nyelvi, társadalomtudományi és természettudományi fordulókból, ahol szinte minden iskolai tantárgy képviselteti magát.

Az idegen nyelvi forduló feladatai nem a nyelvtudást kérik számon, hanem sokkal inkább az adott nyelvet beszélő (angol vagy német) országok kultúrájáról, földrajzáról, történelméről, jelképeiről tartalmaznak kérdéseket.  A humán fordulóban különböző nyelvi fejtörőket kell megoldani, zenei totót, illetve a térképismeretet igénylő vaktérképet kell kitölteni zenei, illetve irodalmi tényekkel kapcsolatban. Az utolsó ’körben’ a fizika, a kémia, a biológia és a földrajz területéről kapunk feladatokat, illetve logikai fejtörőket. Talán a legnagyobb gondot ezek szokták okozni a verseny során.

A Gárdonyi iskola csapata6-8 fős csapatok versengenek egymással a gimnázium egyes osztályaiból, illetve a tavalyi évtől városunk néhány általános iskolája is képviselteti magát a rendezvényen. Ez azért lehetséges, mert a feladatok nem igazán a tárgyi tudást mérik, hanem az általános műveltséget, így tulajdonképpen a ’kis’ versenyzők ugyanolyan esélyekkel indulnak, mint idősebb társaik, de természetesen az általános iskolai csapatokat a szervezők külön értékelik.

A diákokat valahogy motiválni is kell, hogy minél többen jöjjenek és hogy minden osztály képviseltesse magát. Tehát minden egyes forduló első három helyezettje, a ’dobogósok’ süteményt kapnak, illetve a vetélkedő összesített pontszámai alapján a 3 legmagasabb pontot elérő középiskolai osztály, illetve a legjobb általános iskolai osztály képviselői egy egynapos kiránduláson vehetnek részt.

A 10.B osztály csapataDiákszemmel az a jó ebben a versenyben, hogy egymással versenyezhetünk, megtudhatjuk, melyik a legműveltebb osztály. A legizgalmasabb az, hogy a végeredmény általában egy-egy hajszálon, csupán néhány ponton múlik. Az osztályok teljes esélyegyenlőséggel indulnak és vereségüket lehet, hogy nem a tudás hiánya, hanem egy-egy figyelmetlenség vagy elhamarkodott döntés okozza, míg sikerüket elérhetik egy-egy jó tippel.

Nagyon fontos a versenyben az, hogy csapatmunka.  A diákok megtanulhatják, hogyan kell meghallgatni a másik véleményét, együttműködni másokkal. A csapatverseny előnye, hogy ki lehet használni azt, hogy mindenki más és más területen jeleskedik. Végül, de nem utolsó sorban: „Saját hibáiból tanul az ember!”. Tehát ha valamit elrontunk, az kiderül, hiszen minden forduló után megtudjuk a helyes megoldásokat. Így lehet játékos módon okosodni és művelődni!

Dávid Ádám
11.B osztályos tanuló

 

Műveltségi verseny
nyelvi forduló

2011.11.21.

 

I. helyezés: 11.B osztály

II. helyezés: 10.B osztály

III. helyezés: Gárdonyi csapata

 

 

 

 

 

 

Műveltségi verseny
2. forduló

2012.02.20.

 

 

 


I. helyezés: 12.B és 13.A osztály

II. helyezés: Gárdonyi csapata

III. helyezés: 10.B osztály

 

 

 

 

 

 

Műveltségi verseny 3. forduló
2012.03.26.

 

 

I. helyezés: 11.B osztály

II. helyezés: 12.B osztály

III. helyezés: 12.A osztály

 

 

 

 

 

 

Végső helyezések

I. helyezés: 11.B osztály

II. helyezés: 13.A osztály

III. helyezés: 12.B osztály