9.A

Osztályfőnök: Haraszti Zsolt

Létszám: 29 fő

Akulova Yelyzaveta, Balogh-Csizmazia Lilla Katalin, Bándli Ádám László, Bolfert Dániel, Büki Petra, Dankovits Amina, Dénes Soma, Élő Karina Patrícia, Füzfa Csenge, Görög Adrienn, Hajós Luca, Hatos Dominik, Horváth Erik, Horváth Fruzsina Emese, Horváth Liliane Mária, Kovács Márk Botond, Léderer Bianka Anna, Lengyel Laura, Lipics Boglárka Hanna, Lysewycz Richárd, Őri Adél, Papp Csongor, Sipos Dorina, Szepesi Bence, Toldi Richárd, Tóth Marcell Gábor, Varga Bálint, Varga Csenge, Varga Zalán

Jeles: Bándli Ádám László, Büki Petra

Tantárgyi dicséretek:

Biológia: Bándli Ádám László

Testnevelés: Varga Csenge

9.A felfedező naplója

Első közös kirándulásunk elég meghatározó volt az osztály számára. Kiderült, ki mennyire illeszkedett be vagy csatlakozott egy szűkebb baráti körhöz. A két nap alatt sok helyen jártunk. Szerencsénkre kiváló volt a szervezés és emiatt jól is éreztük magunkat. Az utazás sem volt hosszú és a busz is kényelmes volt.

Utunk először a Nádasdy család kastélyához, a nádasladányi kastélyhoz vezetett. Mint egy személyes, hozzánk közel álló mesét hallgattuk a Nádasdyak történetét, mely egy rendkívül mozgalmas és izgalmas oldalát mutatta be a családnak. Ezután Cseszneken álltunk meg, ahol kettéváltunk. Az osztály egyik fele a Via Ferratán próbálta ki hegymászó képességét, a többiek pedig Csesznek kis várát látogatták meg egy békés túra keretei között. Miután mindenki végzett és együtt volt a csapat, újult erővel foglaltuk el a szállásunkat Zircen.

Mivel jurtákban aludtunk, nomád táborbeli hangulatban, kihagyhatatlan volt a saját étel készítése. 2 csapatra oszlottunk megint, ahol a két szakácsmester segített a főzésben/sütésben. Míg az egyik csapat ínycsiklandó gulyáslevesen munkálkodott, a másik csapat a grillezést választotta. Kisebb nehézségek árán, de sikerült elkészíteni az ízletes vacsorát.

Este kicsit jobban összerázódott a csapat. Néhányan a csillagokat nézve beszélgettek, mások pedig röplabdázással ütötték el az időt. Következő és egyben utolsó napunkon egy kis buszozás után a Bakonybél Pannon Csillagdához mentünk. Rendkívül részletes és magával ragadó előadást hallhattunk a fekete lyukakról, Galilei életéről és munkásságáról is megtudhattunk pár érdekességet. Aztán kezdődött a túra egy csodálatos erdőn át egy még gyönyörűbb tóig.

Ez a kirándulás mindenkinek egy pozitív élményekben gazdag emlékként marad meg. Reméljük, még ennél sokkalta jobb élményekkel is gazdagodhat az osztály a gimiben eltöltött pár év alatt. A legszebb hely, ami kitűnt a sorból, az a nádasladányi kastély csodálatos beltere és impozáns külseje volt. Valószínűleg ez volt majdnem mindenki kedvence ebben a 2 napban.