10.C
Osztályfőnök: Pernecker Csilla
Létszám: 26 fő

10.C osztály

Balogh Viktória, Bernhard Georgina Erzsébet, Dede Petra, Desics Maja Patrícia, Dobó Dorina, Eckert Réka, Gecse Annabella Boglárka, Góczán Nóra, Hajba Andrea Dorina, Horváth Mercédesz, Horváth Zsófia, Károlyi Krisztina, Kecskés Bianka Henriett, Kelemen Bernadett, Kiss Fruzsina, Kovács Fanni, Kovács Flóra, Linka Nikoletta Mária, Márkus Gabriella, Mihácsi Anna, Mihátsi Hajnalka, Paál Viktória, Sinka Zsanett, Skriba Ágnes Erzsébet, Stájerits Eszter Kata, Varga Viktória

Tantárgyi dicséretet kapott:

ének-zene: Eckert Réka, Gecse Annabella Boglárka, Góczán Nóra, Horváth Mercédesz, Károlyi Krisztina, Kiss Fruzsina, Kovács Flóra

vizuális kultúra: Kecskés Bianka

informatika: Dede Petra

testnevelés és sport: Horváth Mercédesz, Linka Nikoletta Mária

Osztálykirándulás: Balaton, Balaton, te csodás!

Egy hosszúra nyúlt tanév végén alig várjuk az osztálykirándulás napját. Ha már tavaly az időjárás nem engedte, akkor idén úgy döntöttünk, csak azért is Balaton! És nem csalódtunk: a magyar tenger és környéke természeti és épített szépségével, hangulatával elvarázsolt bennünket. A 19. századba képzelhettük magunkat Balatonfüred reformkori belvárosán végigvonatozva – láttuk többek között a híres Anna-bálok helyszínét –, majd a Jókai-villa helyiségeiben nézelődve. Éppen most olvastuk Az arany embert, Jókai legismertebb regényét, amelyet itt írt. Sok érdekes történetet hallhattunk a polihisztor íróról és színésznő feleségéről, Laborfalvi Rózáról. Ám csalogatott bennünket a napfényben úszó Balaton! Sétahajóval szeltük a habokat, napoztunk, csodáltuk a Tihanyi-félszigetet, a lassan elénk táruló hegyeket.

Második állomásunk Tihany volt. Egy kiadós túrával kezdtünk érintve a Barátlakásokat és a Ciprián-forrást. A lombok közül időnként fel-felbukkant a Belső-tó is. Egyszer csak egy őzikét láttunk, de az állat gyorsan tovairamodott. Az árnyas erdei túra után következett Tihany igazi nevezetessége, az apátság megtekintése. Különböző korok találkoznak itt, hisz a díszített, aranyozott barokk templomból néhány lépcsőn leereszkedve elérjük a román stílusú Altemplomot. Itt temették el az apátságot alapító I. Andrást 1060-ban. A  tihanyi fagyizás után a szállásunkat foglaltuk el Révfülöpön. S aki még bírta, az esti túrára indulhatott a Fülöp-kilátó irányába.

Másnap a Hegyestű bazaltoszlopai előtt fényképezkedtünk, majd a csúcsról megcsodáltuk az elénk táruló panorámát: a Balatont és a Káli-medencét. Sokak kedvence, a major következett mindenféle állatával.  Kutyák, macskák, birkák, tehenek és a főkedvenc, lovak között tölthettünk egy kis időt. Végezetül Badacsonyban költöttük el utolsó forintjainkat, és itt búcsúztunk el a Balatontól.