Cserediák gyakorlat Szentgotthárdon

Időpont: 2012. június 18-22.

Résztvevők: Gróf Andrea, Kardos Ramóna, Szabó Gergő, Takács Roland

Kísérő tanár: Nagy Marietta

A III. Béla Szakképző Iskola rendezte meg a cserediák gyakorlatot a Szlovén-Magyar projekten belül. A program célja, hogy a két ország diákjai kapcsolatot teremtsenek egymás között, megismerjék a másik ország gasztronómiáját, kultúráját. A mi iskolánkból négyen mentünk Szentgotthárdra kísérő tanárunkkal, Nagy Marietta tanárnővel.

A szállásunk az iskola kollégiumában volt, kivétel az utolsó nap, mert akkor az iskolában aludtunk. Első napunkon a szlovén és a szentgotthárdi diákokkal együtt főztük meg a vacsorát a magunk, illetve a táborozó diákok számára. A többi napon már az ebédeket főztük, a vacsorát a Lipa étteremben fogyasztottuk el.

A főzés ideje alatt 3-4 fős csoportokra voltunk osztva. A csoportokat kettő szlovén és kettő magyar diák alkotta. Ez jó alkalom volt arra, hogy az iskolák diákjai kapcsolatot teremtsenek egymással. Ha nem volt a közelünkben olyan, aki mind a két nyelvet értette, akkor vagy egy harmadik nyelven próbáltunk beszélni, vagy kézzel-lábbal mutogattunk egymásnak, csak hogy valahogy megértsük egymást.

A főzésen kívül még a heti program tartalmazott egy délutánt, amikor a szentgotthárdi fürdőre látogattunk ki, ahol a tikkasztó melegben mindenki számára jólesett egy kis fürdőzés. Utolsó éjszakánkon kerti partit csináltunk, így az éjszakát az iskola területén töltöttük, ki sátorban, ki tanteremben. Mindannyian nagyon élveztük ezt az öt napot, jó volt, hogy új embereket ismerhettünk meg.