10.B osztály
Osztályfőnök: Pernecker Csilla
Létszám: 35 fő

Balla Éva Franciska, Barzsávics Dóra, Berkes Szabina, Bodorics Kitti Júlia, Bogdán Nikoletta, Csatári Zsolt, Darázs Barbara, Dhellem Anna, Dömölki Éva, Erős Petra, Földes András, Horváth Éva, Horváth Gyöngyi Zsófia, Joós Vanessza, Kiss Evelin, Kocsis Vanessza, Korcz Adél, Markos Balázs, Nemes Richárd, Németh Kitti, Németh Petra, Németh Renáta, Polgár Patricia, Simon Fanni, Sipos Mátyás, Stálovics Barbara, Szekrény Zsófia Eszter, Szlancsik Tamara, Tendli Noémi, Tóth Markó, Tóth Roland, Végh Martin Róbert, Vincze Kata, Virág Cintia, Wolf Zsuzsanna

Kitűnő: Darázs Barbara, Vincze Kata

Jeles: Földes András, Horváth Gyöngyi Zsófia, Németh Kitti, Simon Fanni, Stálovics Barbara

Tantárgyi dicséretek

Magyar nyelv: Vincze Kata
Történelem: Németh Renáta, Simon Fanni
Német nyelv: Stálovics Barbara, Szekrény Zsófia Eszter
Rajz és vizuális kultúra: Stálovics Barbara,Tendli Noémi, Végh Martin Róbert
Ének-zene: Dhellem Anna, Németh Petra, SImon Fanni, Tóth Roland
Testnevelés: Erős Petra, Korcz Adél, Vincze Kata

Megtaláltuk a Senki szigetét!

A tavalyi kirándulás után izgatottan vártuk az idei évet, mert tízedikesként 2 napos kirándulásra indultunk a Dunakanyarba. Magyarország egyik leglátogatottabb (és legdrágább!) tája ez, már a korai középkorban is lakott vidék volt. Természeti szépségét a Duna, történelmi értékét Esztergom és Visegrád adja, s mi igyekeztünk a két napba sűrítve mindebből ízelítőt nyerni.

Pénteken első állomásunk Esztergom volt. Történelmi és vallási központ, itt született István király, itt halt meg Balassi Bálint, és itt van Magyarország legnagyobb bazilikája. Ennek a csodálatos épületnek a pincétől a padlásig, azaz az altemplomtól a kupoláig sok szegletét bejártuk, s el is fáradtunk, mire a több száz csigalépcsőt megmásztuk. De a csodálatos kilátás persze kárpótolt a fáradtságért.

Visegrádon némi vadregényes bolyongás után ráleltünk a fellegvárra, ahol láthattuk a királytalálkozó viaszbábukkal való megörökítését, lehetett sólymokkal fényképezkedni és pónikon lovagolni. A vár szomszédságában bob pálya üzemel, s a már ismert soproni után most ezt is kipróbálhattuk.

Minden osztálykirándulás izgalmas eseménye a szállás elfoglalása. Nekünk idén nagyon jó helyet talált Csilla néni. a Duna egy szigetén (Senki szigete?). Mivel most tanultuk Jókai regényét, ezért sokat poénkodtunk azzal, hogy mi is megtaláltuk a magunk „szigetét”. Kényelmes, galériás szobákban laktunk, s a vacsorához - mint a táborokban - limonádét és nápolyit is kaptunk. Repetaként este szalonnát sütöttünk, és lábunkat áztattuk a jéghideg Dunában.
Reggel (mint minden osztálykiránduláson) korai volt az ébresztő, s a pakolás után Szentendrére indultunk. A gyönyörű kisváros szűk utcáin sétáltunk, aprócska terein fagyiztunk, és a Duna partján nézelődtünk.

Szombat délutáni programunk az etyeki filmstúdió megtekintése volt. Közép-Európa egyik legnagyobb létesítménye ez, sok híres sorozatot forgattak itt, és nagy színészek sora fordult meg a falai között. A látogatás elején egy kiállítást néztünk meg, de a trükkfelvételek készítésébe is bepillantást nyerhettünk. Ez után a Borgiák című filmsorozat díszleteit láthattuk, majd egy nagy hangárban nézhettünk szét. A hazautat már zuhogó esőben tettük meg, így Győrben csak rövid pihenő jutott a fáradt csapatnak.

Ma már sokan nem jutnak el családdal kirándulni, ezért jó, hogy ilyen utak lehetőséget adnak arra, hogy láthassuk a tankönyvekből ismert emlékhelyeket. Köszönjük szépen Csilla néni áldozatos munkáját, és Ildi néninek a kíséretet, de főleg a lehetőséget, hogy a két napon szép élményekkel gazdagodtunk.  És már csak egy év az újabb kirándulásig!

Simon Fanni
10.B osztályos tanuló

Az utolsó nap

Tavaly is egy kellemes napot töltöttünk év végén a Csónakázó-tónál, ezért idén is úgy döntöttünk, hogy ott töltjük az utolsó napot. Főszakácsunk, Zsófi finom gulyást főzött, a fiúk pedig Andris vezetésével „csiholták” a tüzet, hogy a munkamegosztás teljes legyen, mi többiek jóízűen mindent megettünk.