Angliai tanulmányút

2011.09.18-24. között volt szerencsének ellátogatni Angliába két másik iskola diákjaival együtt.

Vasárnap 11:30-kor indultunk el a hosszú útra, de hogy elviselhetőbb legyen a buszozás, 3-4 óránként megálltunk. Egyik ilyen megállónk Bécs volt, ahol a belváros nyüzsgő utcáin tettünk egy nagyobb sétát. Majd egy nap utazás után jutottunk el Franciaországba, ahol a Csalagúton keresztül átkeltünk az óceán alatt.

Kiérve a föld alól, a hosszú utazás után végre megpillantottuk Anglia határát.  Dover volt az első megállónk az Egyesült Királyságban, ahol sétáltunk a tengerparton és megnéztük a fehér sziklákat. Nagyon meglepődtünk, mikor a kellemes, napos időben, de mégis csak kb. 10 fokos vízben emberek úsztak a tengerben. Majd Deal kisvárosba mentünk, ahol megnéztük a Walmer  kastélyt VIII. Henrik korából, ill. belekóstolhattunk egy angol kisváros hétköznapi életébe.

A nap végén elfoglaltuk szállásunkat a Holiday Parkban Allhallows faluban, ahol 6-8 fős csoportokban mobil home-okban laktunk. Minden home-ban három darab kétágyas szoba volt egy kis nappalival és konyhával. A fűtés brit igényekhez volt alakítva, tehát meglehetősen hideg volt, főleg éjjel, de a sok nevetés feledtette ezt velünk. Azt hiszem, a hajszárítóval való fűtés tudományát is mi találtuk  fel.

Köztudott, hogy Angliában kísért a legtöbb szellem, akik minket is meglátogattak: kapcsolgatták a villanyt, nyitogatták az ablakokat, sőt még a gáztűzhelyt sem tudtuk tőlük begyújtani. (Vagy lehet, hogy csak kifogott rajtunk a technika ördöge.) A nagy ijesztgetésben elfáradva bizonyára nagyon megéheztek, ezért egy kiló kenyerünket is megették, vagy az sem kizárt, hogy más éhes szájak találtak rá kenyerünkre.

Kirándulásunk 4 napja alatt megismerhettük London főbb nevezetességeit, mint például a Buckingham Palotát (belülről is, bár a királyi család egyik tagjával sem sikerült összefutnunk), a British Múzeumot, a Hajózási Múzeumot, a Museum of London-t, a Madame Tussaud’s panoptikumot és mehettünk egy kört a London Eye-on, ahonnan fantasztikus kilátás nyílt a városra. A múzeumi látogatásokat az tette izgalmassá, hogy különböző feladatokat kaptunk és a legjobb eredményt elérők jutalomban részesültek. A buszon sem unatkoztunk soha, hiszen érdekes filmeket nézhettünk meg Londonról.         Az utolsó napon  Greenwich-ben jártunk, ahol kipróbálhattuk, milyen a keleti és a nyugati féltekén állni egyszerre.

Nekünk a Madame Tussaud’s panoptikum és a London Eye tetszett a legjobban. Az előbbiben híres sztárok viaszszobrait néztük meg és közös képet tudtunk készíteni Zac Efronnal vagy akár Hitlerrel. Majd a sztároktól kicsit eltávolodva, bementünk a Rettenet szobába, ahol rémlegendák szereplői, híres gyilkosok elevenedtek meg és rémisztgették halálra a látogatókat.
A következő teremben pedig egy londoni taxiban ülve nyerhettünk betekintést a londoni pestis és tűzvész idejéből.

Estéinket a Fun Works nevű clubban töltöttük, ahol különböző játékokat, játékgépeket próbálhattunk ki és még angol humoristák, énekesek is szórakoztattak bennünket.  Akiket a hideg nem rettentett el, azok lesétálhattak a tengerpartra.

Mi nagyon jól éreztük magunkat, rengeteg élménnyel gazdagodtunk. Nem hittük volna, hogy ennyire szép London és hogy ennyiféle nemzetiségű ember él itt.

Köszönjünk Sárvári Anita tanárnőnek, hogy megszervezte ezt az utat,  Kőszegi Zsanett és Rádl Krisztina tanárnőknek pedig azt, hogy elviseltek minket és vigyáztak ránk  éjszaka is.