Tizenötödik túra - Gerecse

Időpont

2009. május

Résztvevők

Sáray Petra (9. C), Horváth Norbert (11. B), Németh Gergő (11. B), Hóbor Péter (10. B), Hóbor István, Balassa Viktor (13. A), Gaál Violetta, Németh András (12. C), Kuti Melinda  (13. A), Nagy Jácint, Farkas Csilla (13. A), Szalay Erika, Grodvalt Ottó, Vígh Viktor

Útvonal

Sárvár- Székesfehérvár-Héreg-Bajót-Nyergersújfalu-Komárom-Sárvár

Részletes útvonal turistajelzésekkel

Héregre a P-on, majd a Király-kúttúl erdei úton a Z-re, onnan K-en, a K∆-ig. Kék ∆ön a Gerecsére fel, onnan vissza a K-re. Kéken Péliföldszentkereszten át a Jankovich-barlangig, onnan le a kék barlang jelzésen Bajótra.

Védett területek

Gerecsei Tájvédelmi Körzet

Péliföldszentkereszti-erdő Természetvédelmi Terület

Bajóti Öreg-kő Természetvédelmi Terület

Élménybeszámoló

Képek

Az idén a szokásos április végéhez képest kicsit megkésve, május közepén indultunk túlélőtúrázni. Szerencsére az idő kegyes volt hozzánk, így kellemes nyárias melegben vertünk sátrat Héreg mellett a Király-kútnál. Reggel gyorsan megreggeliztünk és máris úton voltunk. A kezdeti lendület hamar elveszett a Gerecse tetőre (633 m) felvezető kiadós kaptatón. Aki lenézné középhegységeink túraútvonalait, ajánlom, próbálja ki 20-25 kg-os hátizsákkal! Máris más aspektusból szemléli majd a kirándulásokat! Verejtékben úszva, egy csodás medvehagymás erdőben pillantottuk meg a kilátót. Fent egy kicsit pihentünk, szigorúan pulcsiban, ugyanis a kilátón kegyetlenül fújt a szél. Lefelé sajnos sikerült elkolbászoltunk (értsd: lementünk a turistajelzésről), így az ebéd nagyon jól esett a volt hercegprímási kastély mellett. A további utunk szép volt, de fárasztó. A péliföldszentkereszti Szent-kút ideális táborhelynek tűnt éjszakára. Grodvalt tanár úr kicsit aggódott: Mi lesz, ha jönnek a zarándokok?  Este hétkor? Nem hiszem! - válaszoltam. Éppen befejeztem a fürdést a kútnál és leheveredtem a vacsorázó többiekhez, amikor egy 30 fős német zarándok csoport érkezett. Hát elég furcsán néztek ránk! A csoportvezető atya picit morcos volt, de megengedte, hogy ott maradjunk. Este a tábortűz kellemes hangulata mellett hallgattuk a békákat, amelyek fejeseket ugrottak a közeli tóba. A Szűzanya oltalma alatt nagyon jól aludtunk. Másnap kristálytiszta időben másztunk fel a Jankovich-barlanghoz, ahonnan káprázatos panoráma fogadott bennünket. A hosszan elnyúló Duna folyónk mellet, a Gerecse kiemelt mészkőrögei és az esztergomi bazilika kupolája is szépen látszott. Lefelé kicsit tempóztunk, hogy elérjük a buszt Nyergesújfalu felé. A busz, amúgy egy kb. húszfős minijárat volt, amelybe éppen bepréseltük magunkat. Komáromban a Duna partján napozgattunk egy kicsit majd a gyorsvonat hazavitt Sárvárra. Úgy gondolom ez ismét egy nagyon jól sikerült túra volt!