Nyolcadik túra - Mecsek

Időpont

2005. szeptember

Résztvevők

Szalai Erika 13.T, Csoknyai Edina 11. N, Mészáros Richárd 12. N, Pintér Ádám 12. B, Ferencz Zoltán 10. C, Gaál Violetta 9.B, Simon Ferenc, Székely Nóri, Inncze Pepe, Vígh Viktor

Útvonal

Sárvár-Pécs-Kővágószőlős-Abaliget-Orfű-Pécs-Sárvár

Részletes útvonal turistajelzésekkel

A Kővágószőlőstől, P , majd Pr, és K+ és K a Zsongorkőig. Onnan Z, PZ, P a K jelzésig. A K jelzésen Abaligeti-barlangig, onnan K+, majd SO, a Balá-zserdő át. Orfűtől S+ jelzésen a Büdöskúti-erdészházig, és egészen a Lapisig. A Lapistól S jelzésen a Misina tetőig. Pécs felé a Pr-ön le Pécsre.

Védett területek

Jakabhegyi Természetvédelmi Terület

Képek

Túlélőtúra - Mecsek

Élménybeszámoló

"Te Apus, leszálltak az UFO-k!

Most már hagyomány, hogy minden szeptember közepén túlélőtáborba jöhet a gimnáziumból bárki, aki érez magában annyi energiát, hogy nekivágjon hátizsákkal egy jó kis hegyvidéki túrának. Az idén a Nyugat-Mecsek volt a célpont. Öt órás vonatos zötykölődés, egy órás buszvárás és buszozás után éjfélre értünk Kővágószőlősre. (Egykor uránt bányásztak itt!). Megvacsiztunk és miután megvívtuk a harcunkat az ötszázmilliárd szúnyoggal le is feküdtünk. Hajnali négykor óbégatásra keltünk: "Te Apus, leszálltak az UFO-k!" Az ezüstös iglu sátrainkat nézte egy mamika idegen objektumnak! Reggeli után napsütésben vágtunk neki a Jakab-hegynek. A hegy oldalán megcsodálhattuk az óriási gombákra hasonlító sziklaformációkat, majd a zsongorkői kilátóról gyönyörködtünk a panorámában. Abaligeten ebédeltünk. Barlangtúra, pihi, és a sebek nyalogatása közben iszonyatos autóbőgésre figyeltünk fel. Nemsokára kiderült, hogy ezen hétvégén rendezték meg a Mecsek Rallyt. Én nem vagyok egy autómániás, de szuper volt (sőt talán egy kicsit félelmetes is) látni ezeket a feltuningolt járgányokat repeszteni a kanyarokban. A szájtáti után hátunkra vettük a zsákokat és elindultunk megkeresni a büdöskúti erdészházat, ugyanis itt sátraztunk. Mire estére megjött az eső, mi már a sátrainkban aludtunk. Másnap ködös, nyálkás időben törtünk a Misina-tető felé, ahonnan már semmit nem lehetett látni Pécsből a felhők miatt. Pécsről ismét vonattal fáradtan, de élményekkel feltöltődve érkeztünk Sárvárra.