A harmincharmadik túlélőtúra: Visegrádi-hegység

FényképekIdőpont

2018. szeptember 28-30.

Résztvevők

Bolfert Viktória (12.A), Böröcz Dávid, Skriba Ágnes (12.C), Szakál Erik (14.TV), Tuba Bence (14.TV), Laczó Bettina, Sélley Máté, Horváth László, Grodvaltné Martos Veronika, Grodvalt Ottó, Horvátné Tischler Noémi, Horváth Péter, Takács Attila, Vígh Viktor

Útvonal

Sárvá- Budapest-Nagymaros-Visegrád-Dömös-Pilisszentlászló-Visegrád-Nagymaros-Budapest-Sárvár

Részletes útvonal turistajelzésekkel

Dömösről a P-on a volt Szentfa kápolnáig. Innen a Pr jelzésen fel a Prédikálószékre, majd tovább ezen a jelzésen, aztán bejön a P+ jelzés is. A P+-en maradva le Pilisszentlászlóig. A faluból a P-on Visegrádig. Visegrádból a K-en a fellegvárig és a bobpályáig. Onnan lefelé a K+-on Visegrádra.

Védett területek

Duna-Ipoly Nemzeti Park

Visegrádi duplakanyar

élménybeszámoló

A Visegrádi Dunakanyart, hazánk egyik legszebb látnivalóját céloztuk meg az őszi túlélőtúránkon. Ráadásul félköríves úton, azaz kétszer is megmásztuk a hegység magaslatait, ezért lett a túra neve duplakanyar.

A hétvégére érkező hidegfront jelentősen vesztett erejéből, így napsütéses péntek délután szálltunk fel a vonatra Sárváron. Szerencsénkre a MÁV istenei is azt akarták, hogy elérjük a nagymarosi utolsó kompot, amellyel áthajóztunk Visegrádra. Innen rövid buszozás következett Dömösig, ahonnan viszonylag intenzív gyaloglással gyorsan elértük a Szentfa kápolna melletti csordogáló forrást és a padokat. Itt aludtunk.

Másnap a kora őszi napocska cirógatása keltetett minket, majd teafőzés és reggeli következett. A Prédikálószékre felvezető út meredek és csúszós, amelyre a turistaút elején kihelyezett információs tábla is figyelmeztet. A túra nehézsége ellenére megéri erre tervezni a kirándulást, hiszen útközben a túrázó bizarr sziklaalakzatok mellett halad el, amelyeket vadállóköveknek hívnak. A névvel is rendelkező sziklákat (Felkiáltójel, Bunkó) külső erők hozták létre a vulkanikus kőzetből. A Prédikálószék kilátójánál ebédeltünk, és újra és újra rácsodálkoztunk a festői Dunakanyarra. Innen nyugodt sétával ereszkedtünk le Pilisszentlászlóra. A kötelező frissítőnket a Jánošikova Krčma-ban fogyasztottuk el. A túra az Apátkúti-völgyben folytatódott. A patak gyönyörű völgyet vágott a kemény kőzetbe, így a hegység ismert szurdokai (Rám-szakadék, Holdvilág-árok) után ezt is sikerült begyűjteni a tinódis túlélőtúrás tarsolyunkba. Este hétkor értünk az Ördögmalom-vízesés melletti csárdához, ahol a csapat úgy döntött, megérdemlünk egy igazi meleg vacsorát. A ház specialitása a sült pisztráng sokféle módon készítve, ezért nagyrészt azt választottuk. Degeszre tömött pocakkal, a melegtől kajakómába esve szinte fájt kimenni sátrazni a hideg mezőre. Hát ez van! Igen kemények vagyunk!  Reggel talajmenti fagyok voltak. Akik felelőtlenül vagy lustán készültek az éjszakára, azok sajnos vacogva aludtak.

Reggel a napocska és a forró tea gyorsan felmelegített bennünket, és már újra pólóban kaptattunk az úton a vízesés felé. A szokásos csoportkép elkészülte után folytattuk utunkat, majd beértünk Visegrádra. A kék jelzésen hipp-hopp feldobtuk magunkat a hegyre annak ellenére, hogy hátizsákjaink mázsás dácit sziklaként húzták a vállainkat. A jelzés éppen a fellegvárhoz ért ki, ahol egyet szusszantunk, majd robogtunk is a Zsitvay-kilátóhoz. A kinézett kompot lekésve fáradtan napoztunk a Dunaparton. A vonatközlekedéssel visszafelé se volt gond, így szépen hazadöcögtünk Sárvárra.

Nincs rossz idő, csak rosszul öltözött turista, tartja a mondás és ez a hálózsákra is alkalmazható: nincs hideg, csak rosszul megválasztott hálózsák. Minden túrából tanul az ember. Most a hajnali hideg tanított meg minket a természet iránti alázatosságra. Ha eljössz egyszer egy túlélőtúrára, akkor igen intenzív élményekkel fogsz gazdagodni! Pozitív vagy negatív, de nagyon intenzív élményekkel, ezt garantálom!